Interesse in de Saraja Slaapcursus? Of behoefte aan een vrijblijvend kennsmakingsgesprek? Aarzel niet en neem contact met me op! Via 06-27276525 of info@lifeatbalance.nl

 

 

 

Slaapcursus gegeven door Life@Balance in regio Midden: Utrecht | Bunnik | |Odijk | Zeist | De Bilt | Wijk bij Duurstede | Driebergen | Houten | Nieuwegein | Vianen | IJsselstein

 

Saraja Slaapcursus

Groepsgrootte

groepen van 4 – 10 personen of

 

individueel

Plaats:

Bunnik

Duur:

6 bijeenkomsten van 1,5 uur 

 

1 x per week

Tarief groep:

€295,- p.p. incl. btw

 

(1,5 uur à €49,17 incl. btw)

Tarief individueel:

particulier: op aanvraag

 

zakelijk: €775,- p.p. excl. btw

Aanmelding

Via de contactpagina

 

 

 

Slaapcursus voor particulieren

Slaap is een eerste levensbehoefte

Eén op de drie Nederlanders krijgt in zijn volwassen leven te maken met slaapproblemen. Steeds meer mensen hebben slaapproblemen, of komen moeilijk in slaap. De slaapproblemen waarmee ze te kampen hebben zijn verschillend. De oorzaken zijn ook verschillend. Slaapproblemen kosten de Nederlandse economie miljarden euro’s naast een slechte gezondheid.

Liggen malen in bed, het niet kunnen loslaten van gedachten, verdriet verwerken, gestressed zijn voor een examen of door je werk, te weinig slapen, te vaak wakker worden of te lang wakker zijn, uitgeput, moe of slaperig zijn overdag, slapen op ongewone tijdstippen,  angstaanvallen tijdens de slaap, nachtmerries, moeite hebben met opstaan, te lang doorslapen…

Allemaal voorbeelden van slaapproblemen. En het gaat allemaal ten koste van iets essentieels dat nodig is voor een goed leven: Slaap en een goede nachtrust!

Door een slechte nachtrust en gebrek aan slaap ga je slechter presteren, ben je prikkelbaar, verlies je snel je concentratie, gaat je reactiesnelheid naar beneden, wordt je fysieke gesteldheid negatief beïnvloed. Slaap hebben wij gewoonweg nodig om fysiek te herstellen en om geconcentreerd te kunnen zijn. Ook voor je ziel en je geluk is goede nachtrust een wondermiddel.

Slaapmiddelen zijn het meest voorgeschreven medicijn. Slaapmiddelen zijn een tijdelijke oplossing, maar pakken niet de daadwerkelijke oorzaak aan. Wij weten het eigenlijk al lang! Een slaapcursus is effectiever om van slapeloosheid af te komen dan slaapmiddelen.

Cognitieve gedragstherapie voor insomnie (CGT-I)

Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat cognitieve gedragstherapie de meest effectieve behandelmethode is voor slapeloosheid oftewel insomnie. Bovendien geeft een slaapcursus geen verslavende bijverschijnselen.

De Saraja Slaapcursus is gebaseerd op de cognitieve gedragstherapie voor insomnie (CGT-I). In de Saraja Slaapcursus leer je begrijpen hoe slapen werkt en word je zelf in staat gesteld om je slaap-gedrag te verbeteren. Ze is bedoeld voor al die mensen die hinder ondervinden van hun slapeloosheid. De Saraja Slaapcursus heeft als enig hoofddoel om jezelf in staat te stellen je slaapgedrag te verbeteren.

Slapen hoeft dus geen bron van zorgen en spanning meer te zijn! Want met de Saraja Slaapcursus leer je een meer ontspannen houding aan te nemen ten opzichte van slapen.

Je leert:

    • wat slaap is
    • welke factoren onze slaap beïnvloeden
    • wat veelvoorkomende oorzaken van slapeloosheid zijn
    • welke verschillen er zijn, bijvoorbeeld tussen ochtendmensen en avondmensen
    • hoe het met je eigen slaap gesteld is
    • wat je kunt doen om je slaap te verbeteren

Wekelijks praktische opdrachten en tips om thuis mee te oefenen:

    • optimaliseren van je slaapomgeving
    • optimaliseren van je slaapgedrag
    • optimaliseren van je slaappatroon
    • bewustwording van het effect van voeding op slaap
    • versterken van positieve gedachten en houding ten aanzien van slaap
    • realiseren van stressreductie
    • bevorderen van lichamelijke en geestelijke ontspanning

Na de Saraja Slaapcursus:

    • slaap je beter
    • ben je in staat zèlf je slaapgedrag steeds verder te verbeteren
    • kun je je dagelijkse zorgen beter loslaten
    • weet je hoe je je geestelijk en lichamelijk kan ontspannen
    • heb je een vitaler en energieker gevoel
    • ben je minder prikkelbaar
    • lever je betere prestaties op je werk
    • ben je weer sociaal actiever met familie en vrienden

Daarom kies je voor de Saraja Slaapcursus:

    • gebaseerd op de wetenschappelijk bewezen cognitieve gedragstherapie voor insomnie (CGT-I)
    • geen zelfhulp of online cursus
    • persoonlijke face-to-face begeleiding
    • heldere informatie verspreid over 6-wekelijkse bijeenkomsten
    • aandacht voor jouw specifieke slaapprobleem
    • effectiever dan slaapmiddelen
    • doelgericht en praktisch cursusmateriaal
    • keuze uit cursus individueel of in groepsverband
    • je wordt in staat gesteld zèlf je slaapgedrag te verbeteren
    • een persoonlijk Beter Slapen Plan (BSP) waarop je altijd kunt terugvallen
    • persoonlijke nazorg
    • maatwerk voor bedrijven mogelijk
    • een landelijk netwerk, dus altijd een Saraja Slaapcoach bij jou in de buurt
    • door het landelijke netwerk steeds verdere professionalisering
    • alle Saraja Slaapcoaches werken volgens een uniforme Gedragscode
    • klachtenprocedure en een eigen klachtencommissie voor de hoogst haalbare kwalitatieve dienstverlening
Saskia van Wessel | Life@Balance, praktijk voor psychotherapie en coaching, Bunnik, Utrecht  © Rupz | Inloggen beheerder